Od dawien dawna fascynujemy się słowem pisanym. Proza i poezja na stałe wtopiły się w naszą kulturę, kanon literatury musi znać każdy, kto pragnie z sukcesem zdać egzamin maturalny. Słowa pozwalają opisywać przeżycia, wyrażać emocje, zapisywać historię. Język pisany służy też po prostu do komunikacji, również biznesowej. Jest jednym z najbardziej użytecznych narzędzi, które wykorzystuje się w szeroko rozumianym marketingu i reklamie. Niektóre hasła reklamowe tak mocno wbiły się w świadomość współczesnego człowieka, stały się wręcz kultowe i już na zawsze będą kojarzone z konkretnym produktem czy marką. To zasługa genialnych speców od reklamy, ludzi doskonale operujących słowem, dla których tworzenie porywających tekstów to bułka z masłem. Usługi copywriterskie mogą naprawdę wnieść sporo dobrego do szeroko rozumianego rozwoju firmy, zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak też w świecie rzeczywistym. Co najważniejsze, wcale nie trzeba zatrudniać ich na stałe na etat.
Współcześni zaklinacze słów - usługi copywriterskie
Copywriterzy, bo o nich mowa, to magicy, prawdziwi zaklinacze słów, twórcy tekstów specjalistycznych, wpisów na blogi, artykułów naukowych, notatek prasowych, opisów na etykiety i opakowania produktów, czy wreszcie mniej lub bardziej rozbudowanych tekstów, które umieszczone są na różnych stronach w internecie. Usługi copywriterskie i seo copywriting, pozwalają na lepsze pozycjonowanie stron w sieci, co przekłada się na to, że czytelnicy częściej na nie trafiają. A to generuje po prostu większy ruch, który bezpośrednio przekłada się na zarabianie w sieci. Co jeszcze robi copywriter? Tworzy doskonałe opisy produktów, które są dedykowane dla sklepów internetowych. "Ubiera" rzeczy w zachęcające słowa, pisze językiem korzyści, pozytywnie wpływając na decyzje zakupowe konsumentów. Kto pragnie realnego rozwoju swojej strony w sieci, powinien po prostu zdecydować się na copyrighting. Po co samemu "dłubać teksty", szczególnie jeżeli nie posiada się konkretnego talentu językowego? Lepiej zlecić to profesjonalistom.
Copyrighting - profesjonalne usługi dla właścicieli stron internetowych
Współcześnie to właśnie w sieci koncentruje się spory kawałek życia. To tutaj korzystamy z rozrywki, dokonujemy zakupów, zdobywamy ważne informacje, a wreszcie nawet zarabiamy. Wirtualny świat wciąż się rozwija i oferuje coraz więcej, wzrastają jednak również oczekiwania odbiorców i klientów. Dzisiaj w sieci wszystko musi być jak najwyższej jakości. Wpisy na blogach, z konkretnymi użytecznymi treściami, muszą być rzetelne i oparte o sprawdzone informacje. Firmowy blog ma zachęcać do skorzystania z usług czy zakupu produktów, przyciągać profesjonalizmem, ale dobrze, jeśli zapewnia przy tym też treści czysto lifestylowe. Tak pisać można naprawdę o wszystkim, tworząc w sieci miejsce, które ukazuje wielką markę od tej bardziej bliskiej, ludzkiej strony. Artykuły czysto rozrywkowe muszą być porywające, zapewniające doskonałą zabawę i trzymające w napięciu, szczególnie gdy czyta się o życiu gwiazd czy celebrities. Opisy produktów w sklepach internetowych powinny jak najpełniej oddawać to, jak rzecz wygląda czy funkcjonuje w realu, aby klient nie czuł się zawiedziony lub oszukany, gdy dotrze do niego zakupiony towar. Twórcą tak różnorodnych treści jest zwykle copywriter, czyli człowiek biegle władający danym językiem, posiadający tak zwane lekkie pióro. O czymkolwiek pisze, robi to tak, że zwyczajnie chce się czytać. Takich umiejętności zwykle nie wysysa się z mlekiem matki - copywriter to człowiek po studiach, niejednokrotnie lingwistycznych, który świetnie opanował reguły gramatyczne i stylistyczne. Dzięki temu tworzone przez niego treści niosą wysoką wartość merytoryczną, są przyjemne w odbiorze, stanowią odpowiedź na zapotrzebowanie danego klienta, który zamawia tekst. Copyrighting to też profesjonalna usługa polegająca na tworzeniu specjalistycznych tekstów, pomagających w pozycjonowaniu stron w internecie. SEO copywriting opiera się na tworzeniu wpisów ze słowami kluczowymi, które kreuje się zgodnie z pewnymi regułami, tak by strony mogły być wyżej katalogowanie przez wyszukiwarki. Tak naprawdę to wyższa szkoła jazdy, jeżeli chodzi o pisanie do internetu. Dzisiaj bez zainwestowania w takie usługi, trudno jednak liczyć na dobrą pozycję strony i wskoczenie do pierwszych kilkudziesięciu propozycji od najpopularniejszej wyszukiwarki świata, czyli Google.
Jak znaleźć najlepsze usługi copywriterskie? Na co zwracać uwagę, gdy poszukuje się osoby do dłuższej współpracy? Czy lepiej zatrudnić takiego specjalistę na etat, czy może korzystać z usług zewnętrznych firm? Współcześnie, najbardziej popularnym modelem, pozwalającym na korzystanie z profesjonalnej usługi, jaką jest copywriting, jest zatrudnianie autora na zasadzie umowy o dzieło lub umowy zlecenia. Duże firmy mogą pozwolić sobie na stworzenie wewnętrznego działu autorów, ale z powodzeniem można również korzystać z pracy freelancerów. Jeżeli chodzi o stawki, wszystko zależy od poziomu zaawansowania tekstu, nad którym będzie pracował autor, a także od jego długości. Specjalistyczne teksty, które wymagają zgłębienia konkretnego tematu, przygotowania bibliografii, a często nawet przetłumaczenia artykułów z obcych języków, kosztują najwięcej. Autor musi się jednak sporo napracować, tekst ma być przecież rzetelny, wysycony specjalistyczną wiedzą, a przy tym przyjemny w odbiorze, poprawny stylistycznie i gramatycznie. Copywriterzy najczęściej mają stawki w zależności od ilości znaków lub słów w tekście. Osoby pracujące w tym zawodzie już długo, które piszą nieszablonowo, tworząc fantastyczne treści na blogi i strony internetowe, zarabiają najwięcej. Początkujący, osoby stawiające swoje pierwsze kroki w tej profesji, proponują bardziej konkurencyjne ceny.
Co zyskujesz zatrudniając copywritera
Parafrazując: pisać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej... Tworzenie porywających treści wymaga rozwijania warsztatu i pracy nad własnymi umiejętnościami. Właśnie to robią dobrzy autorzy tekstów, którzy podejmują współpracę z różnymi klientami, tworząc dla nich różnorodne artykuły. Zatrudniając takiego specjalistę, można dopracować swoją stronę w internecie od strony językowej do perfekcji. Dzięki temu czytelnicy spędzą na niej więcej czasu, zagłębią się w oferowane tam treści, skorzystają z porad czy rozrywki. Wszystko w zależności od tego, wokół jakiego tematu budowana jest treść. Właściciele sklepów internetowych ze współpracy z copywriterem również wyniosą wiele dobrego. Największa korzyść to świetnie przygotowane opisy produktów, które wychodzą daleko poza bezsensowne zlepianie ze sobą przypadkowych słów. To szczególnie ważne dla prestiżowych sklepów w sieci, które dopracowują tam swój wizerunek do perfekcji. To nieprawda, że dla internauty zawsze najważniejszy jest obraz - równie ważna jest treść słowna, szczególnie w przypadku świadomych konsumentów, którzy bardzo szczegółowe wertują oferty sklepów w sieci.
Współpracę z copywriterem może zatem rozpocząć każdy, kto prowadzi jakąkolwiek stronę w sieci. Blog, główna strona firmowa, portal internetowy, strona z newsami, czy wreszcie sklep internetowy - dedykowane do tych miejsc treści zwykle różnią się pod względem merytorycznym, są pisane w innym stylu, mniej lub bardziej formalnym językiem. Ze wszystkimi doskonale poradzi sobie zespół autorów, dla których copyrighting nie pozostawia żadnych tajemnic.